Saturday, November 19, 2011

'Hocam bugun siz olacagım'

Çok sevdiğim bir öğrencim vardı, her gün giydiğim kıyafetleri inceler ve günün yorumunu yapardı, bu çizmeleriniz bu kazakla çok yakışmış, hani şu giydiğiniz etek var ya onu şununla giyseniz ne güzel olur:) Bende çok eğlenirdim onunla takılarımı giyimlerimi tartışırken, aradan 5 yıl geçti, öğrencim mezun olacağı gün yanıma geldi ve 'bakın bugün siz olacağım' dedi. Gerçektende aynı benim giyeceğim tarzda bir elbise bulmuş ve saçını aynen benim gibi yapmıştı. Düşündüm de öğretmenlik sadece derse girmek değildi aslında, öğretmenlik derse güleryüzlü girmekti, mutlu girmekti, bakımlı girmekti, temiz olmak ve temiz kokmaktı.
Dün örneğin öğrencilerimin günlüklerini topladım, kontrol ederken bir cümle çok hoşuma gitti. 'Mrs uzunhasanoglu wears really nice clothes, I'm very jealous of her' yazmıstı. Tekrar seneler önce o öğrencimle yaşadığım dialogu hatırladım, gerçekten de 14-19 yaş arası gençlere model oluyorduk aslında bilmeden.
Sabah uyku sersemliği ile, bazen canınız hiç giyinmek suslenmek istemediginde bile gardroptan sectiginiz siyah bir kazak öğrencilerinizin bütün gün içini karartabiliyordu.
İlginçti ama bazı öğrenciler sizi sadece anlattığınız dersle değil, ısıltınızla değerlendiriyordu.

1 comment:

  1. öğretmenlik sadece branşını öğrenciye öğretmek demek değildir ona ilham kaynağıda olabilmektir. çok katılıyorum. ve sende bunu iyi başarıyorsun cnm

    ReplyDelete