Sunday, January 29, 2012

Kara göründüü..


Hayat acımasız, tamam kabul.
Bazı insanlara göre daha da acmasız, burada bir sorun yok mu sizce de?
Acaba mutlu olmayı bilemiyoruz da hemen kafamızda büyüttüğümüz bir soruna mı takılıyoruz?
Acaba öyle olmasını istediğimiz için mi yaşıyoruz mutsuzluğu derinlerimizde?
Sufizm’e göre hepimizin yaşaması gerekiyor bu sıkıntıları, eğer yaşamazsak kalbimiz yumuşamıyor ve tekamülümüzü tamamlayamıyoruz. Badireler atlatıyoruz hayatı öğrenmek, olgunlaşmak için.
‘Yağmur yağmayınca toprak gülmüyor’ felsefesi işte. Bu bir cümlelik deyişi özümsemek için bir sürü kişisel gelişim kitapları alıyoruz. Ne gerek var biz buna halk arasında ‘her işte bir hayır var’ diyoruz. Yabancılar ‘April showers bring May flowers’ diyor. Çetrefilli yollardan geçtikten sonra, badireler atlattıktan sonra kavuşulan iyilik, güzellik ve mutluluk. Hayat hep iyi olacak değil ya, kötü yanını da gösterecek elbet ki, iyinin kıymetini bilelim.
‘Ben bütün hayatım boyunca çok şanssızlıklar yaşadım, ne yapsam mutlu olamıyorum’ diyen arkadaşıma hep aynı şeyi söylüyorum: 1. Kötülüğü kendin çağırıyorsun devamlı. 2. Mutluluk aslında beyninde.
Bana kızıyor artık ‘hep aynı laflar, olmuyor işte, mutlu olamıyorum, nereye gitsem, kiminle birlikte olsam mutluluğu yakalayamıyorum’ diyor.
Belkide bir şans geldi, kapını çaldı, ama sen o kadar meşguldün ki, kapıyı açmaya vaktin olmadı, yada elinin tersiyle çevirdin. İlla altın tepsiyle önünüze konacak değil ya şans. Bazen uğruna savaşmak gerekiyor, tüm sıkıntılara göğüs germek gerekiyor, yolun sonunda yanan deniz fenerini görmek gerekiyor. Eğer görmek istemiyorsan…
İşte o zaman ne kadar çabalasan boş, ne kadar kürek çeksen boş.
Maceracı denizciler gibi kaybettiğinde kendini okyanuslarda, bir yerlerde bir karanın var olduğunu hayal etmeli, bağırmalı avazın çıktığı kadar ‘Kara göründü’ diye. Belki de karayı görmeyeceksin ama en azından neyi aradığını ve neyi görmeyi umduğunu bileceksin, hayallerini çekeceksin denizin derinliklerinden, bir ağa takılacaklar, tek tek ayıklayacaksın onları, temizleyeceksin ve en güzel yerinde muhafaza edeceksin. Herşeyini kaybetsen bile hayallerine sahip çıkacaksın.
Ve geleceğin için atacağın anda o büyük adımını, yaslanıp güç alacaksın o umutlarından.
Gel Git ler bittiğinde, sular çekildiğinde sen karayı göreceksin.
irem..

No comments:

Post a Comment