Tuesday, March 27, 2012

ZÜRİH- Swiss-tastic -1-

Zurihteyiz.. Isvicre`nin kalbinin attigi sehirde. Ana tren istasyonu olan Central Station`da ki Zurih Ticaret Fuarina katilmaya geldik, ayni zamanda kurdugumuz stand ile bir yarismaya katiliyoruz.
Sabah 6`da havaalaninda ogrenciler ile bulusmamiz tam bir komedi, elimizde kocaman bir bavul icerisinde oyuncaklar, ilk yardim cantalari, tahtalar, citalar.. bir stand kurmak icin ne gerekliyse tasiyoruz. Diger elimizde kocaman cubuklar.. Bir velim son dakika terlikler getiriyor, doktor terlikleri.. malum cocuklarimiz birde doktor kostumu giyecekler. Bavulumuzun 1 gun once kulbu koptugu icin son dakika onlara kullanmadigim bir valiz getiriyorum, sifreyi hatirlamadigimiz icinde simdilik bavulu kapattik ama acmak icin once deneme yanilma yontemleriyle ugrasmamiz lazim. 6 terlik elimizde etrafimiza bakiniyoruz. Bir gece onceden online check in yaptigim icin rahatiz. Bir ogrencinin ucakta yolcu olarak gorunmemesi uzerine THY`yi arayip bagirip cagirmami saymaysak hersey sut liman.. `Sut liman` terimine ucakta ziril ziril aglayan bebek, bagajlarimizi beklerken cikmayan stand cubuklarimiz, 4 erkek ogrencinin 2 tek kisilik yatak olan odalara tikilmasi, exta odememiz gereken masraflarin cikmasi, hepimiyz Euro getirmisken Euro para biriminin hicbiryerde gecerli olmamasi hatta asagilanmasi , prizlerin supriz olarak 2li degil 3lu cikmasi dahil degil tabikide.. Olacak o kadar, okul gezisindeyiz. Sehire iner inmez bizi sarip sarmalayan Almanca ve bizim bon bon bakmamiz, benim Lise yillarimdan hatirladigim cat pat almancayi alip ogrencilerin haftada 1-2 saat gordukleri Almanca`ya ekleyip guclerimizi birlestirdigimizde birseyler anlayabilmemizde cabasi.
Resepsiyoncularin hic birinin Ingilizce anlamamasi (guya Movenpick Otel) ve birbirimze bakip tahminler yurutmemiz. `Hocam vierzing dedi acaba 40 mi demek istedi` gibi ilkokul duzeyi konusmalarimizi da goz ardi ettik mi, kaliyor bize havali bir ticaret fuari ve simsicak, gunesli ve kollarini acmis bizi bekleyen bir sehir.
Fuar oncesi golun etrafinda gezinti yapiyor, gunesin tadini cikariyor ve bol bol cikolata yiyoruz. Muhtesem lezzetli cikolatalar.. Yanimda yedek kuvvetim olarak ta annem var.. Sehrin altini ustune getiriveriyoruz 1 gunde..
Resimler ve Zurih yazilari ise bir baska zamana..
Klavye farkli oldugu icin biraz degisik cikan harfler ise simdilik affola.