Sunday, April 29, 2012

kafanda büyüttüğün kadar varlar.. veya yoklar..

Bazı insanları kafanda büyütmeyeceksin zira kendileri ettikleri tek bir laf ile beyninizdeki imajlarını tek bir kurşunla yere serebiliyorlar. 
Misal, dün katıldığımız edebiyat sempozyumunda yanına gidip konuştuğumuz şu ünlü yazarımız! Hepimiz alıp onu o kadar yüce bir mevkiiye koymuşuz ki kafamızda, kendisiyle tanışmamız ile kafamızdan aşağı bir kova su boşalması bir oldu. Şu kitabı imzalayayım da bir an önce gitsinler başımdan mantığı ile yaklaşan yazarımıza toplu resim çektirebilirmiyiz diye sorma gafletinde bulunduk. Kadraja bakmak için 2 saniyesini bile feda etmek istemeyen yazarımız aynen şu cümleyi kurdu 'Siz geçin arkama çektirin' ve kitap imzalamaya devam etti. Bunun tam açılımı şu 'sizi sallamıyorum, siz geçin arkama takılın öyle kendi kendinize, ben kameraya bakmıyorum'. Arkasından iki kulak bile yapsak kabul edecek o derece ilgisiz. Arkadaşlarımızdan biri hala şirinlik yapmaya devam ederek kitap kulübümüzden bahsetti ki işte yazarın beynimdeki imajına bir kurşun çekmesi tam da o an gerçekleşti. 'Destekliyorum kulübünüzü, kitabımı alın arkadaşlar, kredi ödüyorum, paraya ihtiyacım var.' Önce hepimiz saf saf güldük, sonra uzaklaştık ordan ve birbirimize sorduk 'o ne dedi az önce?' ' kredi ödüyorum dedi galiba' 'yok canım koskoca yazar der mi hiç öyle şey, yanlışmı duyduk acaba' Hayır duymamıştık. Kitapları yüzlerce baskı yapan hepimizin şiirlerine, şarkı sözlerine taptığı bu meşhur yazarımız bize 'kitabımı alın lütfen, kredi ödüyorum' demişti. Sarkastik bir yaklaşım desen değil, espiri hiç değil. Öyler yersiz, sığ bir kelamdı işte. 
Bugün olağan pazar günü kitap alışverişimi yaparken elim bir an onun kitabına uzandı, aynen geri bıraktım. Amma da büyütmüşüm kafamda dedim. Oysa annemin bana çocukluğumdan beri söylediği şeylerden biridir, 'Kimseyi kafanda büyütme' der hep. İş görüşmelerimde, topluluk önünde yapacağım bir konuşma öncesi ellerim titrediğinde hep aynı şeyi söylerdi : Ne heyecan yapıyorsun o da senin benim gibi insan, aynı şeyleri yapıyor. Hatta annemin üniversitedeki psikoloji hocası dermiş hep 'heyecanlandığınız zaman karşınızdaki insanı hemen tuvalete oturtun'. Karşınızdaki genel müdür bile olsa, başbakan bile olsa bütün karizmayı yerle bir eden ve gülme krizine bile yol açabilecek bu yöntemi daha sonra o kadar çok kişiden duydum ki. Hepsinin annesinin psikoloji hocası yokmuş tabi ama bu küçük hayali oyun toplum içerisinde yaygınlaşıp süregelmiş :)
Neticede nereye geliyoruz? Kafamızda büyüttüğümüz her insan aslında sen ben gibi akşam oldumu evine gidip pijamasını çekip kanapeye yayılan bir insan ve o insanlar senin kafanda büyüttüğün kadar varlar.. Veya yoklar.. 
İrem .. 

3 comments:

  1. Güzel yazi tam düsüncelerim
    Firsat buldukca begenerek okuyorum Bloggu

    selamlar
    Emine

    ReplyDelete
  2. cok tesekkur ederimm, cok mutlu oldum :)

    ReplyDelete
  3. Merhaba efendim / bayan,

    Şili Bayan Jessica GOMEZ'im Ben birkaç yıldır kredi arıyorum, bana rune olan taklitçilerin 6 kat kurbanı olmuştum, onlardan intihar etmeye başladım. Çünkü ödemek için borçlarım ve faturalarım vardı. Artık bittiğini düşünmüştüm, artık yaşama hissim yok.
    Ama neyse ki birçok insan tarafından Bay RONALD FARIS'DEN GÜVEN MORGAGE'DAN ŞİMDİYEDEN Şahitlik Yaptığımızı gördüm, bu yüzden borcumu ödemek ve projemi gerçekleştirmek için borç almak için onunla temasa geçtim. Hayatın gülümsediği Bay RONALD FARIS'DEN GÜVEN BORCUSU'NDAN, yalın bir kraliçe basit ve çok kapsamlıdır.
    Finansmana ihtiyacınız varsa; Bireysel krediler, Kredilerin yeniden finanse edilmesi, Yatırım kredileri, otomobil kredileri, Borç konsolidasyonu kredileri, İşletme Kredileri, Uluslararası Krediler, herhangi bir projenin bu adamı size mali olarak destek vermenizi ve yürütmenizi sağlayacaktır.

    RONALD FARIS
    NEFİ SAYISI: +2348159907177
    E-POSTA ADRESİ ----- [dporterwintrustmortgage@outlook.com]
    GÜVEN MİNDİRLERİ ALIN

    ReplyDelete