Wednesday, June 27, 2012

New York bavul hazırlığı..

Biz New York biletlerimizi 7-8 ay önceden alıp kenara atmıştık, sonra da 'nasıl olsa daha zaman var, ne acelemiz var' diyerekten hayatın patırtı gürültüsüne kaptırdık kendimizi. Zaman gittikçe daraldı baktık biz de hiç hazırlık yok. Koşa koşa gittim kitapçıya biri Türkçe biri İngilizce 2 rehber aldım geldim.
Orada olacağımız tarihleri sıraladım, yanına da görmek istediğim tüm  yerleri yazdım, sonra sırayla günlere yerleştirdim.
Bu arada onlarca blog okudum, insanların NY maceralarını, önerilerini, restoran tavsiyelerini.
Internetten NY rehberlerine girdim, yazdım çizdim. Ipad'e NY uygulamaları indirdim. Haritayı önüme alıp tüm gitmek istediğim yerleri işaretledim, birbirlerine olan mesafelerine baktım.
Anlayacağınız sokak sokak ezberledim. Orada yaşamış olan arkadaşlarımdan güzel mekan önerileri yazdım. Sanırım artık hazırım.
Uçuşumuza saatler kala bir bavul telaşı aldı evde bizi. Yanınızda sakın kıyafet götürmeyin uyarılarını dinledik ve sadece ilk gün giymek üzere yedek bir kıyafet aldık yanımıza. Yemeklere alışma sürecim için mide ilaçlarımı da attım mı başka bir şeye gerek kalmadı. Bu arada içeri odaya kadar gittim, bir de döndüm ki, bizim köpçük krem peynir bavullardan birine kurulmuş bize bakıyor melul melul...
Elimizde olsa onu da alıp götürebilsek keşke.. Köpük bizimle yaşamaya başladıktan beri her seyahate çıkışımda aklım evde kalıyor. Biliyorum köpük sabah akşam kapıda bizi bekliyor ve sessizliği dinliyor saatlerce. Bu durumda ananemizin ellerinden öpüyoruz ve ona bol hediye garantisi veriyoruz. Hatta işi şansa bırakmıyor en yakın arkadaşıma da tembihliyorum. Evin her tarafına notlar astım, en son giydiğim şeyleri yattığı yerlere serdim. Böyle de bir deliyim ne yapayım. Daha önce ki seyahatlerimiz hep en fazla 5 gece sürüyordu, 6. gün kavuşuyorduk. İlk kez 12 gün ayrı kalacağız.
Güç bela köpüğü bavuldan çıkarıyor ve son kez eksikleri kontrol ediyoruz.
11 saat uçmaya hazırız. Kitap, kulaklık, Ipod, Ipad, not defterim, gezi rehberim ve birkaç ıvır zıvırım el çantamda hazırlar.
Şu an tek itiyacım olan güzel bir uyku ve yolculuğa hazırlık..
Elveda İstanbulum- hemen döneceğiz, gözümüz arkada kala kala...