Thursday, June 21, 2012

RC'de bir seneyi devirmiş olmanın haklı sevinci..

Gözünü açıp kapama arasında koskoca bir akademik yıl devirmişim. Sene bitmiş, çocuklar karneleri almış gitmiş, okul tatile girmiş, ben hala ilk başladığım gün yürüdüğüm karanlık uzun koridorlarda kalmışım. Yürüyorum hala.. Yürüdükçe aydınlanmış yolum ama hep bir tedirgin.
Bir sene bitmiş, boşuna demiyorlar kendinize hedefler koyarak yaşamayın diye. 10 gün sonra tatile gidiyorum hemen geçsin, geldikten 15 gün sonra arkadaşımın nikahı var bir bitsin.. Yanlış, baştan aşağı yanlış... Günü yaşamalı, anı yaşamalı. Her gece kafayı yastığa koyduğunda 'bugün kendim için ne yaptım?' demeli. Ben bu sene tedirgin adımlarla ilerlerken sanırım hep önemli bir tarihlerin altına sığındım. Bayram gelsin, sömestır gitsin, bahar tatili olsun, o konferans geçsin. Bu da benim savunma mekanizmam idi sanırım. Yeni bir işe alışmak gerçekten aylar alıyormuş, yeni insanları tanımak, onlar tarafından kabul görmek, muhabbetlerine dahil olmak, öğrencileriniz ile o sinerjiyi tutturmak ve herşeyden önemlisi okulun işleyişini, sistemini, kurallarını öğrenmek. Okulun bir köşesinden bahsettiklerinde oraya hangi yoldan gideceğinizi bilememek, herkesin sizi 'yeni gelen' olarak tanıdığı fakat sizin isimlerini ezberleyemediğiniz yüzlere gülümseyerek selam vermek. Elinize tutuşturulan bilgisayar ile merdivenleri aşındırmak. Elektronik ortamda ders yaparken öğrencilerinizden ne gibi beklentileriniz olur? Okulun yaptırımları ve felsefesi nelerdir? Sizden neler beklerler? Yavaş yavaş öğreniyor ve hayata geçiriyorsunuz. Türkler ile dolu bir ortamda çalışmaya alışmışken birden yabancıların kültürüne giriyor, onların espiri anlayışlarını kültürlerini kapıyorsunuz. Kağıt kalem ile yoklama alırken birden elektronik yoklamalar, yepyeni eğitim programları, bambaşka bir müfredat giriyor hayatınıza. Her öğretmenin kendi sınıfında istediği dersi işlediği bir ortamda 'Eyvah, herkes başka birşey işliyor, peki ben ne yapmalıyım?' diye soruyor, panik oluyor, tüm yapılanları yapmak, tüm projeleri uygulamak istiyorsunuz. Hangi yöntemin iyi olduğuna karar veremiyor ve kafanızı daha çok karıştırıyorsunuz. Sonuç olarak sene başında tüm bildiklerimi sıfırlayarak geldiğim yeni iş yerimde dopdolu bir şekilde 1 seneyi devirmiş olmanın gururunu yaşıyorum.
Bol okuyarak ve yazarak geçirdiğim 1. senemi mutlulukla bitiriyorum. Yarın okulda son günümüz, departman partimiz ardından okulun sene sonu yemeği ile veda ediyoruz. Artık kendimi tatile odaklama, gezme, tozma dinlenme, ve boool okuma vakti.
Bu arada 'goodreads' diye bir siteye üye oldum, facebookunuzun online kütüphane versiyonunu düşünün. Şu an okuduğunuz kitabı, arkadaşlarınızın hangi kitapları okuduğunu, puanlamalarını, yorumlarını görebiliyorsunuz, Ipad'inize kitapları ücretsiz indirebiliyorsunuz. Yazın oyalanmak için ideal bir site.
Haydi bakalım artık tatil için geri sayım başlasın...
Adım adım yazacağım gezeceğim yerleri,
Takipte kalın...
irem...

Hazırlık Sınıfım Sabancı Müzesi gezisinde


No comments:

Post a Comment