Saturday, July 28, 2012

1. günün sonunda 1 kilo

Şaka değil. Hem de dolu dolu yemek yiyerek.
Nerede kalmıştık? İlk gün uyanıyorum ve Atak Evresine başlıyorum. Atak evresinde saf protein almanız lazım sadece. Atak evresinin gününü kendiniz belirliyorsunuz. 2-3 kilo vermek istiyorsanız 1-3 gün atak yapıyorsunuz. 5-7 arası vermek istiyorsanız 3-5 gün atak diyeti yapıyorsunuz.
10 güne kadar atak diyeti yapabiliyorsunuz. Ben 5 günde karar kılıyorum.
Atak evresi demek 5 gün boyunca saf protein almak demek. Et, yumurta ve süt ürünlerinden başka her şey yasak.
Sabah kendime doktorun verdiği şekilde 2 yumurta ile omlet yapıyorum, yanında peynir, jambon serbest. Aralarda yoğurt yemek serbest. Öğle yemeğim dışarıya denk geliyor ama doktor kitabında belirtmiş, dışarda gezerken en kolay yapılacak diyet bu diyor. Gittiğim yerde köfte ve yoğurt sipariş ediyorum. Akşamda fırına bir dilim somon atıyorum.
Gördüğünüz üzere gayet tokum. Kahve, çay ve süt sınırsız. Tabi şekersiz ve yağsız olacak.
Bu bahsettiğim menüye ertesi sabah tartılıyorum. Tam 1 kilo. Kaldı 4 günüm.
Hızlı veriliyor kilolar, öyle ki doktor saat başı bile tartılabilirsiniz diyor.
Vücut proteini sindirebilsin diye ekstra çaba sarfediyormuş. Bu yüzden ilk 2 gün yorgunluk olabilir normal diyorlar. Ağır spor yapmak yasak. Günde 20 dakika yürümek yeterli. Ben sabah spora gitmiş bulunuyorum artık bir 40 dakika yürüyorum koşu bandında.
Peki atak rejiminin sonunda ne oluyor? Verdiğiniz kiloya bakıyorsunuz ve verdiğiniz kilo başına 1 hafta diyete devam. 4 kilo verdiyseniz 4 hafta devam. Bu 4 haftada da protein ve sebze alarak devam ediyorsunuz. Sonra gelsin ideal kilo.
Tabi diyet burada bitmiyor.
Yine verdiğin kiloya bakıyorsun. Verdiğin kilo başına 10 gün güçlendirme dönemi.
Yani 7 kilo verdiysen 70 gün koruma.
4. ve son evre ise kesin koruma dönemi, burada protein perşembeleri, asansörsüz günler ve kaçamak günlerde var tabi. 
Aslına bakarsanız 3-4 aylık bir süreç ama Dukan'a göre sonu kesin çözüm, geri almamak üzere.
Dukan yıllardır yaptığınız kibrit kutusu kadar peynir diyetlerinden daha eğlenceli, devamlı bir atraksiyon var.
Yazmaya devam, igilenenler de takibe devam...
İrem ..

No comments:

Post a Comment