Monday, July 30, 2012

Dukan'la 3 gün sonunda...

Günaydın;
Bugün 4. güne uyandım, tabi ki ilk işim koşa koşa tartılmak, 2 kilo şimdiden gitti bile.
Hemde doya doya yiyerek, aç kalmayarak, gıdım gıdım yemeyerek, sebzelerin kaşıklarını, meyvelerin tanelerini saymayarak. Önceki diyetimin ön gördüğü gibi 7 tane fındık sayıp önüme koyup 'şimdi ben bunla nasıl doyucam?' demeyerek 3 günü geride bıraktım. Kalori hesabı yapmadım.
Zaten şöyle bir mantık düşünün: yemeğe düşkünsün ki kilolusun, yemeğe düşkün olmayanlar zaten sağda solda gördüğümüz, ağzına 2 çatal atıp 'ay doydum' diyen insanlar. Sen şimdi kalkmışsın zaten yemeğe düşkün olan, devamlı yeme alışkanlığı olan birine 'kalori say' diyorsun. Büyük dram. Zayıflayacağım diye açlıktan kıvranarak yatıp uyuduğum gecelerin sayısını ben bilirim. Ya da tatlı krizim tuttuğunda elmanın üzerine tarçın dök fırına ver diyen diyetleri.
Bu kibrit kutusu kadar peynir diyetleri 1947'den beri uygulanıyormuş, araya puan hesaplatan diyetler, karbonhidrat rejimleri girdi çıktı yıllarca, fayda etmedi. Gel gör ki Pierre Dukan bu tabuyu 30 sene önce yıkmış ta haberimiz yokmuş taa ki 2000 yılında kitabı basılana kadar. Kitabı okurken 30 yıl boyunca kullandığı yöntemleri, neyi ne ile değiştirdiği ve uyguladığı deneyleri anlatıyor.
Sonuç: Kesin çözüm. Ünlüler, hamilelik sonrası fazla kilolar hep Dukan'la gitmiş. Obezlere bir umut doğmuş, 1 senede 50 kilolardan bahsediyorlar. Yeni prensesimiz Kate ingiltere'de bu diyetin patlamasına sebep olmuş.
Şimdi ben burada gözü kara bir şekilde Dukan'ı savunmuyorum, illa ki yan etkisi vardır, illa ki bir zararı vardır, kalbi ve karaciğeri yorabilir diyorlar. Ama herşeyin fazlası zarar değil mi?
Zira ben bu diyeti 1 sene uygulamak yerine 2-3 ay uygulayıp sonra ihtiyaç duydukça ara ara dönme taraftarıyım.
Gelelim diyetin detaylarına:
3 sabah boyunca aynı menuyu yedim, omlet -ama yağsız olacak, ben kendi icadım olarak suya kırdım- omlet yanında jambon ve peynir serbest. Öğlenleri bulunduğum yere bağlı olarak somon, tavuk veya köfte -saf ve yağsız halleriyle tabiki. Akşamları da aynı şekilde Köfte, balık yedim. Yanlarında mutlaka 2 kutu yoğurt tükettim. Günde 2 litre su içtim. Protein ağırlıklı beslenince zaten açlık hissetmiyorsunuz ama oldu da canım atıştırmak istedi ayran, yoğurt, süt serbest. kahve, çay şekersiz olması kaydıyla sınırsız.
Saf protein evrenizde neler yasak? Et, tavuk, balık dışında ki herşey. Yani domates biberden tutun, sebze, meyve, ekmek, tuz.. at listeden gitsin.
Ama bu kadar hızlı çözüm aldığın bir diyet için biraz fedakarlık yapmaz mısın?
Şimdi işin eğlenceli kısmına gelelim. Ben kimseden görerek veya duyarak başlamadığım için, kendim yavaş yavaş araştırmalara başladım ve bloglar buldum Dukan yemek tarifleri veren.
Dukan diyetinde saf protein evrende bile olsan yiyebileceğin tek bir karbonhidrat var o da Yulaf Kepeği. Yulaf kepeği kullanarak krep, kek, muffin, borek... yapabiliyorsun. İnsanlar şahane yemek tarifleri bulmuş, denemiş, yayınlamış. Sütlacından tut, pan cake'ine, krem brulesine kadar bir çok şey serbest. İnanabiliyormusunuz? Sadece doğru malzeme kullanıp ayarı kaçırmamak lazım.
Yumurtanın sütün yoğurdun peynirin sınrısız serbest olduğu bir diyette eminim sizde neler üretebilirsiniz.
Bundan sonra ne olacak?
5. günün sonunda kendi seçimim doğrultusunda saf protein diyetini kesiyorum ve 'Seyir Evresi' denilen 2. evreye geçiyorum. Burada da 1 gün saf protein diyeti 1 gün protein + sebze yapmaya devam edeceğim yaklaşık 3-4 hafta kadar. Et yemekten sıkılmamak için de farklı tatlar ekleyeceğim. Ve artık sebzeye dönebilirim. Deniz ürünleri ile aram olsa hayat daha rahat olacak aslında ama midyeydi yengeçti asla yiyemem. Doktorun verdiği tavşan, sığır vs onları da eledim direk. Ama malum tavuğunda köfteninde balığında bir sürü çeşidi var hem Türk mutfağında hem de Dukan mutfağında.
Şimdilik gittiği yere kadar gitsin, sizde takipte kalın :)
Sağlıklı günler;
irem

No comments:

Post a Comment