Friday, July 13, 2012

İstanbul'da kalsak ta olmuyor gitsek te..

İstanbul'a döndük ama iyi mi yaptık kötü yaptık bilmiyorum. Atatürk Havalimanı'ndan evimize 3.5 saatte geldik, yollarda kaldık derken daha kötü bir haber bir arkadaşımızdan geldi. Kendisi Sabiha Gökçen'e gitmek için yola çıkmış, 4 saat köprüde kontağını kapatmış oturmuş, üzerine birde uçağını kaçırmış, bunlar yetmiyormuş gibi 3 saatte dönüş yolunda beklemiş. Etmiş mi sana 7 saat. Akşam çok yakın bir arkadaşımızın doğumgünü bahanesi ile toplaştık ta, hala yüzü gülmeye çalışıyordu. Yazıktır bu insanların çektikleri çile. Karayolları müdürü 'tatile çıkın' dedi, Belediye Başkanımız tatilde, insanlar yollarda perperişan cinnet geçiriyor. Tuvalet yok, yemek yok derken bugün dahiyane bir fikir geldi. Köprüye tuvalet konacakmış. Eşim de iş gereği karşıya geçip geliyor, bakıyorum saati sabah 6'ya kuruyor, yine de banamısın demiyor. Sabah 7 dedin mi trafık durmaya başlıyormuş.
Geldik İstanbul'a çile başladı. Derken sıcaklar vuruyor, per perişanız. Günde 3 kez duş alsan yine yetmiyor, kedi desen mamadan kesilmiş sereserpe yatıyor taşlarda. Klimayı açıp yatsan sabaha varamıyorsun, açmasan yatakta suyun çıkıyor. Böyle yapış yapış bir hava ne yaparsın.
Eskiden boğaz eserdi, şimdi bir nem bir boğucu hava ne yapacağız bilmiyoruz.
2 gün sonra daha da sıcak bir yere gidiyorum Kalkan'a. Oradaki tanıdıklarım ile konuşuyorum da 'burası rahat 45-50 derece' diyorlar. Ne yapacağımızı şaşırdık. Ya aç klimayı, sarın sarmalan otur altında. Ya da sok kafayı duşun altına saat başı. Bu yaz akıllandım öyle 2 ay kalmaya gitmiyorum. Edepli edepli 1 hafta kalıp dönme kararı aldım, kedim de bu sene benimle seyahat etmeyecek. Hayvancağız çok sıkıntı çekmişti Kalkan'ın o kavurucu sıcağında. Serinlesin diye kucağımıza alıp havyvanı klimaya doğru tutunca bu kez klima çarpmış bütün gece ateşi çıkmıştı. Bir çocukla ilgilenir gibi uğraşmıştık onla günlerce.
Anlayacağınız sıcaklar hayvan olsun insan olsun hiç birimize yaramıyor ve keyif vermiyor. Pencere kenarıma koyduğum bir kap suyun içine gelip gelip kafalarını daldırıyor serçeler. Dilerim tez zamanda şöyle güzel yağmurlar gelsin - toprak serinlesin.
Herkese kolaylıklar ve serinlikler diliyorum, özellikle her gün köprüyü kullanıyor ve sıcakla boğuşuyorsanız...
İrem..

No comments:

Post a Comment