Wednesday, November 14, 2012

1 ayda kaç kelime yazabilirsiniz?

Son bir kaç senedir Türkiye'de de popüler olmaya başlayan bir akım. Kasım ayı = Roman yazma ayı.
Nanowrimo isimli organizasyon her sene milyonlarca insana yaratıcılıklarını zorlamak için bir şans veriyor. 
Bir roman yazmak işte bu kadar kolay, www.nanowrimo.org isimli web sayfası'na isminiz ve e-mail'iniz ile bir kayıt yaptırmak yeterli. Gerisi sihirli parmaklarınızın hızına kalmış. Her sene 1 Kasım'da hesabınızı açıyorlar ve 30 Kasım'da kilitliyorlar. Hedef 30 kasım'a kadar 50.000 kelimeye ulaşmak.
Okuldaki yazarlık kulübünde 6 öğrencimiz şuan zamana karşı yarışıyor. Bir öğrencimizin 10 günde 25bin kelimeye ulaştığını öğreniyorum. Müthiş bir emek. Kasım ayı=Roman yazma ayı. İçindeki tüm duygularını sular seller gibi kelimelere dökme ayı. Dilbilgisi hatası bakmadan, yanlışlarını düzeltmeden içinden geldiği gibi yazma ayı. Nanowrimo'nun sayfasına girince sizin bölgenizdeki diğer nanowrimo'culara ulaşabiliyor. Ortak forumda sohbet edebiliyor, yaratıcılıgınıza katkıda bulunabiliyorsunuz. Tıpkı facebook profiliniz gibi çıkan resminizin altında kaç kelimede olduğunuz, kitabınızın ismi, kısaca açıklaması, arka kapak yazısı bile çıkıyor.
Kendinizi gerçek bir yazar gibi hissetmeniz için müthiş bir deneyim. Bütün dünyadaki insanları birleştiren, ülkeler arası bir köprü kuran güzel bir organizasyon Nanowrimo.
Ben ne yazıkki Kasım ayının ilk haftasında okulda yaşadığımız yoğunluktan dolayı başlayamadım, sonra da oturdum düşündüm Nanowrimo benim için küçük bir kıvılcım olsun yeter, ben yine de yazmaya başlayabilirim.
Geçtiğimiz cumartesi günü kitap kulübümde sohbet ederken konu benim yazılarıma geldi. Lise yıllarımdan beri benim içimi dışımı özümü bilen sevgili hocalarım belki de artık zamanın geldiğini fısıldadılar kulağıma.
Ertesi gün içimde bir motivasyonla uyandım. Ayın 11'iydi Nanowrimo için geç kalmıştım ama önümde serilmiş beni bekleyen hayat için hiç te geç kalmış sayılmazdım.
Pazar günü kuruldum bilgisayarımın önüne, kahvem, yazın boş vaktimde kurguladığım bir hikayenin şeması, karaladığım 3-5 karakter .. Hiç te fena bir iş çıkmadı. Başlayıp yarıda bıraktığım, yada beğenmeyip kenara fırlattığım tüm yazıların aksine birden ortaya güzel bir kurgu çıkmaya başladı.
Şimdilik yazmaya günde 1-2 saat ayırmaya çalışıyorum, tabiki çok daha fazla emek istiyor ama iş yoğunluğunu göz önünde bulundurunca sanırım fena değil. Bu sene sonuna kadar bu işi tamamlayabilirsem ölmeden önce yapılacak 100 şey listemden bir madde daha çizmiş oluyorum. Ne dersiniz?
Yazmaya devam mı?
İrem :) 

No comments:

Post a Comment