Wednesday, December 26, 2012

Internetsiz hayat?

Yapamadım; internetten uzaklaştıramadım kendimi.Oysa söz vermiştim en az 1 gün internetten uzak yaşayacağım diye. Olmadı. 
Herşey bir kaç hafta önce ofiste benim kurduğum bir cümle ile başlamıştı oysa ki. Google uygulamalarında yaşanan sorunların ve kopmaların üzerine panik olup 'Eyvah Google giderse, benim hayatım kayar' demişim. Malum blogum, e-maillerim Google tabanlı, sınıfta dersi Google tabanlı uygulamalar üzerinden işliyorum, yetmiyor bütün ders materyallerim de Google'da depolanmış.Nasıl panik olmam. Bunun üzerine Koordinatörüm bu cümlemi alıp başka bir boyuta taşıyor ve diyor ki ' Ne olur sanki biraz olsun internetten uzak yaşasak?'
Aynı zamanda 21 Aralık teorilerinden aldığı ilham ve tam da üzerine denk gelen Noel tatilinde bir uygulama yapmaya karar veriyor ve herkesi bilinçli bir şekilde karanlıkta kalmaya davet ediyor. 
Hedefi 3 gün boyunca eskiden ne yapıyorsak yine onu yapmak. Twitter'a, Instagram'a bakmak yerine doğada uzun yürüyüşler yapmak, belki fotoğraflar çekmek, elektronik kitap yerine elle tutabildiğimiz kitaplar okumak, kısacası bir süre 'offline' (çevrimdışı) olmak. Kendisi Bodrum'da 3 gün boyunca bunu uygulayacağını söylüyor, bana 3 gün düşüncesi kabus gibi geliyor. En azından 1 gün denesem diyorum. 'O da olur' diyor. Tabi ben bütün tatilimi 'haydi bugünü de boşver, yarın yaparım, yarını da boşver öbür gün şeklinde yiyorum. Birde 'Söz veriyorum' diyerekten imza atmıştım bu uygulamayı öne süren kişinin blogunda. 
Bugün sabah Noel tatilini bitirip okula döndüğümüzde utancımdan hiç yüzüne bakmıyorum, 'nasıl geçti?' diye soramıyorum. Aciz olduğumu düşünecek diye o konuyu açmaktan kaçıyorum. Taa ki bana dönüp 'Nasıl geçtiğini niye sormuyorsun' diyene kadar.
'Yapamadım' diyorum. 'Biliyoum' diyor sadece. Bu benim ne kadar internete bağlı yaşadığımı gösteriyor.
Peki ne yaptım internette tatil boyunca?
Örneğin Elif Şafak'a bir yorum yazdım, o da onu tüm okuyucuları ile paylaştı, böylece birden bir hareketlendi Twitter'ım. Bana yazı yazanlar, takip edenler oldu bütün gün. 1-2 arkadaşım çok güzel blog yazılarını paylaştılar, dayanamadım okudum. Evde yoğurdumu kendim yapma kararı aldığım için internetten yoğurt nasıl mayalanır sorusunu araştırdım. Okuduğum bir kitabı hiç beğenmedim (Araf) bu yüzden girip okuma sitelerinde insanların yorumlarını okudum. Hobbit filmini Imax olarak başka hangi sinemalarda izleyebileceğime baktım, öğrencilerimin online yazdıkları günlüklere baktım, online yaptıkları projelerini okudum, verdiğim notları internet tabanlı biryerde kayıt ettim. Sonra önümüz seyahat, gideceğimiz yerdeki restoranları araştırdım, insanların orası ile ilgili yazdıkları blogları okudum. Biletler satın aldım, Uzaktaki bir arkadaşımla görüntülü arama yaptım, Amerikadan sipariş bile geçtim kendime, Neler yapmadım ki...
Bu kadar çok şey yapabilecekken 'Karanlıkta Kalma' yı uygulayamadım. 
Olmadı, ne yapalım.
Devir bizi bu hale getirdi sanırım.. 
Sizinle de paylaşmak istedim..
Internet dolu günler dilerim sizede:) 
irem

No comments:

Post a Comment