Sunday, April 7, 2013

Arkadaş arkadaşın fotoğrafçısı..

Doğurmak üzere olan çok sevgili arkadaşımdan geliyor teklif. 'Sende profesyonel çekim yapan fotoğraf makinası var, benim doğum öncesi fotoğraflarımı çeksene' diyor. Aaa nasıl olmuşta düşünememişim ben bunu. Hemen kabul ediyorum tabi. Benim içinde bambaşka bir heyecan. Hem hünerlerimi göstermem lazım, hem makinanın hakkını vermem lazım, hem de arkadaşımı utandırmamam lazım.
1 ay önceden başlıyorum hazırlıklara. ipad'i elime alıp, ne kadar güzel hamilelik fotoğrafları varsa hepsini incelemeye başlıyorum. Farklı kompozisyonlar nasıl yaratırım, göbeğe mi odaklanmalı, arka fonda ne olmalı, nasıl kıyafetler giydirmeli güzelce inceliyorum. Hedefim bir cumartesi günü arkadaşımın evine gidip bebeğin beşiğinin önünde, evin güzel köşelerinde güzel pozlar yakalamak. Doğumuna 3 hafta kalmasına rağmen yerinde duramayan arkadaşım bir türlü bana gün ve saat veremeyince, doğuma da 5-6 gün kalınca panik olup hemen programı değiştiriyoruz ve apar topar bizim evde yapmaya karar veriyoruz. Şimdi evimi stüdyoyaya çevirme vaktidir. Doğal ışık yakalamak için uygun mekanı ve objeleri belirleyip son kez uygulayacağım kompozisyonları gözden geçiriyorum veee ACTION. 
Önce eşi ve diğer çocuğu ile bir kaç aile pozu aldıktan sonra geçiyoruz işin en heyecan dolu kısmına. 
Şimdi uzanıyoruz, evet kafa biraz sağa, şimdi bana bakıyorsun, gülümse bakalım biraz derkeeenn ben sandalye tepelerinde, 9 aylık hamile arkadaşım da yerlerde sürünmek pahasına güzel bir şeyler çıkarıyoruz ortaya. 2 saat sonunda ben yorgun argın ama profesyonel bir fotoğrafçı edasıyla hemen resimleri bilgisayara atıyorum. Güzel iş çıkarttık galiba. Bu işi meslek olarak mı edinsem yoksa diye düşünmüyor değilim. O kadar heves etmişim anlayın halimi. 
Bir mucizeyi fotoğraflıyorsunuz. O fotoğraflara hayatı boyunca her baktığında yüzüne konduracağı o gülücüğün bir parçası oluyorsunuz. Çok heyecan verici çok. 
Buyrun kendisinin de izniyle sizinle bir kaç fotoğrafını paylaşıyorum. 
Mutlulukla bebeğini kucağına alsın canım arkadaşım.. Heyecanla yarın doğumu bekliyor olacağız.. 
İrem







No comments:

Post a Comment