Thursday, January 9, 2014

Artık benimde bir sütçüm var ..

Çok uzun zamandır ismini duyduğum meşhur sütçümüz 'Aysun the Sütçü' artık benim ve Sarp'ın da sütçüsü oldu.
'Piyasada ki yoğurtlar yoğurt değil, mutasyona uğramış garip bir şey' lafını sizde çok duydunuz değil mi? Bir de şu günlük süt ve pastörize süt farkı var ki kafalarımız iyice allak bullak.
Bakıyorum etrafımda neredeyse herkes sütünü taptaze alıyor, yoğurdunu kendi mayalıyor, evinde çoluğuna çocuğuna mis kokulu, taptaze yoğurtlar yediriyor. Ben de bu işi daha fazla ertelemeden evde yoğurt olayına başlamak istedim. -Zararın neresinden dönersek kardır-  minik Sarp'ı da ilk kez yoğurt ile tanıştırma kararı aldım. Evde yoğurt yapmanın adı büyük, kendi 2 dakikalık iş.
Ben yine de işimi şansa bırakmadım ve gidip önce yoğurt makinamı satın aldım.
Teçhizat tamamlandıktan sonra, sıra geldi uygun sütü bulmaya. Düşünmeye gerek bile yok, adı sanı nam salmış Aysun the Sütçü dururken.
Benim gibi yeni anne olan bir arkadaşım hava atıyor bana ' Öyle herkese yollamıyor, siparişleri o kadar dolu ki, hatta evim sapa yerde diye beni önce geri çevirmek zorunda kaldılar, rica minnet oldu bu iş.'
Farketmez. Emekli maaşı bekler gibi sıraya girip beklemeye razıyım.
Aysun hanımın çiftliğinde ki mutlu ineklerinin mutlu sütünü içmek için her şeye razıyım.
Hemen yazıyorum kendilerine, adres bilgilerimi, evde olmazsam sütü kimin teslim alacağı gibi detaylardan sonra onay mesajım geliyor.
Birde küçük süpriz, Aysun the Sütçü ile beraber çalışmaya başlamış kızkardeşi de arkadaşım çıkmaz mı. Ne küçük dünya. Seviyorum sosyal medyayı.
Onay mesajı geldikten sonraki pazartesiyi iple çekiyorum.
Sabahın çok erken saatlerinde ben daha uykudayken gelip kapıma sütümü (ve ekstradan istediğim kaşar peynirimi) bırakıp gidiyorlar. Kargo bekleme derdi yok, sabah 7 dedin mi mis kokulu taptaze sütün kapıda. Bir heves hemen kalkıp sütü kaynatıyorum. 1 litrelik cam şişelere alıyorum.
Sarp'ın yoğurtla imtihanı:)
Ayırdığım mayadan hemen ilk yoğurdumu yapıyorum.
İçim o kadar rahat, gönlüm o kadar ferah.. Sarp'a da mis kokulu yoğurttan hemen tattırmayı ihmal etmiyorum. Bir süt şişesi insanı mutlu eder mi? Ediyormuş vallahi..
Teşekkürler Aysun Sökmen - ve sevgili kızkardeşi Aygül Özçelik-
Veee teşekkürler Gündönümü çiftliğinin mutlu inekleri..
Sevgiler;
irem




1 comment:

  1. Aysun çok şükür yedi sekiz senedir evimizi gerçek süte ve yoğurda kavuşturdu. olur da denemek isterseniz kadıköy çiya'nın yaptığı yoğurttan maya için alın derim. yanınızda küçük bir kavanoz götürün,size hemen aktarsınlar yoğurtlarından.
    şifa olsun!

    ReplyDelete