Saturday, December 28, 2013

Sarp'ın ek gıdaya geçiş günlüğü

Malum yazmayı çizmeyi seviyorum, defter kalemle de teknolojiyle de aram çok iyi. Sarp ek gıdaya geçince acaba onun için bir yemek defteri tutmaya başlasam, yaptığım tüm mamaları gün be gün, tarifleri ile yazsam mı dedim. Sonra tüm bunları blogumda paylaşmaya karar verdim. Bir süre boyunca hepsini bu yazı altında editleyerek paylaşacağım, ilgilenen anne babalar için 'beslenme' başlığı açtım. O başlıktan geriye dönüp bu yazıyı bulup tarifleri takip edebilirsiniz.

Başlayalım ek gıdaya geçiş serüvenimize. Biraz hızlı oldu bizimkisi. Doktorumuz 'daha başlamayalım gerek yok' dedi. Bende doktoru değil annelik iç güdülerimi dinleyerekten Hipp'in organik elma püresi ile başladım. Daha sonra armut püresi, kayısı püresi, erik püresi, havuç püresi ve sütlaç ile devam ettik.
Tabi kavanoz mama nereye kadar, ilk 10 günün sonunda artık hamarat bir anne olma zamanı gelmişti, başladım internetten araştırmaya.
Patates ile başlamayı düşündüm, baktım evdeki patatesler pek sağlıklı gözükmüyor. Baktım dolapta başka uygun ne var.
Bilenler bilir her hafta sipariş ettiğim bir Nazilli Sepetim var benim. (www.nazillisepeti.com) Taa Nazilli'den geliyor mis kokulu meyve ve sebzelerim. O hafta tarlada ne yetişiyorsa onu yolluyorlar, müthiş bir organizasyon. Tam 1 senedir üyeyim. O hafta ucundan kocaman yapraklar sarkan mis kokulu havuçlar gelmişti. Bende onunla başlama kararı aldım.

Havuç Püresi:
Havuçları (2 adet) bir güzel yıkayıp soyduktan sonra, minik minik doğradım. Bir tencerenin içine 3-4 parmak kalınlığında içme suyu doldurdum. Tencerenin içine sebze haşlama aparatını oturttum. (Sebze haşlama aparatını Ikea'dan aldım, bebek maması için buharda pişirme makinamda var ama bu eski yöntemle yapmak daha cazip geldi.) Havuçları 15-20 dakika haşladım, daha sonra (blender veya) çatal yardımıyla ezdim. Ezme esnasında 1 tatlı kaşığı da zeytinyağı ekledim ki hazım sorunu yaşamasın diye. (Ki buna ramen yaşadı.) Sonuç: Oğluma pek lezzetli bir havuç püresi oldu.







Balkabağı Püresi (Elma Püresi ile karıştırılmış):


Yine o hafta Nazilli Sepetinden gelen 2 koca dilim balkabağımı önce dilim dilim kestim. Yine bir tencereye 3-4 parmak su doldurdum ve sebze haşlama aparatını tencerinin içine oturttum. Kabaklarımı 40 dakika pişirdim. Yumuşadıklarında alıp çatalla ezdim. Blender'a koymama gerek bile kalmadan hemen eziliverdiler. Ertesi gün yedirmek üzere bir cam kaba alıp buzdolabına koydum. Bir çok anne blogunda buz kalıplarına koyup dipfrizde dondurmayı öneriyor. (Bunu henüz denemedim.)
Ertesi gün yiyeceği kadarını buzdolabından çıkarıp kendi halinde ısınmaya bıraktım. (Benmari usulu sıcak suya koyup ta ısıtabilirdim fakat acelem yoktu.)
Daha sonra 20 cc kadar Hipp Organik formül mamadan hazırlayıp, balkabağının içine karıştırdım. Böylece daha sulu bir kıvam oldu. Bizimki meyveye alıştığından mıdır nedir, tek başına balkabağını yemek istemedi. Bu yüzden cam rende ile yarım elma rendeleyip (önce yıkayıp, soydum), elmayı balkabağına karıştırarak verince severek yedi. Elmanın suyu da sanırım ayrı bir tat verdi püremize.





Sebze Püresi
Artık yavaş yavaş karışık sebzelere geçmenin vakti geldi. Dolapta ne varsa ortaya döküp karışık bir şeyler yapıveriyorum.
Bir minik tutam karnabahar, az biraz brokoli, bir havuç, bir patates, 2-3 fasulye ve az biraz da pirinç. Çook az da zeytinyağı. 1.5 su bardağı kadar içme suyunu ekliyorum. Hepsini bir tencereye atıp yarım saat kadar haşlıyorum. Haşlanan sebzeleri blender da ezip püre haline getiriyorum veee karşınızda Sarp'ın ilk sebze püresi. Hemde mis gibi organik ürünlerden.








Sebze Püresi II.
1 patates
1 havuç
2 dilim balkabağı
Vee irmik.
Bu kez içine irmik katıyorum, doktorum öyle önerdi. Tüm bunları -150 ml su ile -bir arada haşlıyorum, ve püre haline getiriyorum. İsteğe bağlı olarak içine kereviz de atılabilir.
Afiyet olsun bebişlere…






No comments:

Post a Comment